سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزندگان سئو

فروشگاه App SEO: چگونه یک قطره در ترافیک را تشخیص داده و آن را ب

    نظر

برای برخی از سازمان ها ، برنامه های تلفن همراه می تواند وسیله مهمی برای ضبط سلبریتی های جدید و مشتریان باشد ، بنابراین وقتی متوجه می شوید بازدید برنامه شما در حال کاهش است ، می تواند نگران کننده باشد.

با این حال ، در حالی که مطالبی در مورد چگونگی بهینه سازی برنامه شما وجود دارد ، که در غیر اینصورت به عنوان ASO شناخته می شود (App Store Optimization) ، اطلاعات کمی در مورد مراحل مورد نیاز برای تشخیص افت بازدید از برنامه وجود دارد.

اگرچه با جستجوی سنتی همپوشانی هایی وجود دارد ، اما عوامل منحصر به فردی وجود دارد که در مشاهده فروشگاه های اپلیکیشن نقش دارند.

هدف از این وبلاگ این است که هنگام تلاش برای بررسی بازدید از فروشگاه های اپلیکیشن ، پایه ای محکمی به شما ببخشد و پس از آن ما فرصت های آتش سوزی سریع را برای جبران این ترافیک به دست خواهیم آورد.

ما به بررسی روند چرا ترافیک برنامه شما ، از جمله:

    شناسایی عوامل بالقوه خارجی
    شناسایی نوع کلمات کلیدی که در بازدیدها کاهش یافته است
    تجزیه و تحلیل معیارهای جذب کاربر برنامه

و ما برخی راه ها را برای کمک به شما در جبران بازگشت ترافیک از جمله ،

    جاسوسی از رقبا
    بهینه سازی لیست فروشگاه شما
    سرمایه گذاری در بومی سازی

در مورد علت عدم کاهش ترافیک برنامه شما
مرحله 1. عوامل خارجی بالقوه را شناسایی کنید

برخی از صنایع / مشاغل دوره های خاصی از سال را تجربه می کنند که ممکن است ترافیک به دلیل عوامل خارجی مانند فصلی کاهش یابد.

قبل از شروع تحقیق درباره افت ترافیک بیشتر:

    با نقطه تماس خود صحبت کنید و بپرسید که آیا فصلی بر کسب و کار آنها تأثیر می گذارد یا اینکه روند کلی صنعت در بازی وجود دارد یا خیر. به عنوان مثال ، سایت های تجمیع مانند SkyScanner ممکن است در آغاز سال مشکوک به بازدید بازدیدکننده داشته باشند.
    تشخیص دهید که آیا نصب برنامه واقعاً کاهش یافته است یا خیر. اگر این کار را نکردند ، احتمالاً نیازی به نگرانی در مورد افت ترافیک بیش از حد نخواهید داشت و می توانند الگوریتم های Google و Apple باشند که اهداف اصطلاحات جستجو را بهتر تنظیم کنند.

مرحله 2. نوع کلمات کلیدی کاهش یافته در بازدیدها را مشخص کنید

مانند جستجوی سنتی ، شناسایی نوع کلمات کلیدی (مارک دار و بدون مارک) و همچنین کلمات کلیدی فردی که بیشترین افت بازدید در فروشگاه های اپلیکیشن را داشته اند ، زمینه مورد نیاز را فراهم کرده و به شکل گیری جهت تحقیقات شما کمک می کند. برای مثال:

اگر شرایط مارک بزرگترین بازده بازدید را داشته باشد ، می تواند نشان دهد:

    در میزان هزینه های تبلیغاتی که باعث ایجاد آگاهی از برند و محصول می شود ، کاهش یافته است
    رقبا با توجه به شرایط مارک شما پیشنهاد قیمت گذاری می دهند

    نام برنامه یا نام تجاری تغییر کرده است و قادر به ترافیک مارک قبلی نیستید

 

راهنمای عملی برای یافتن آدرس ایمیل هر کسی

اگر اصطلاحات بدون مارک بیشترین افت بازدید را داشته باشد ، می تواند نشان دهد:

    شما تغییرات بهینه سازی اخیر را انجام داده اید که تأثیر منفی داشته است
    سیگنال های جذب کاربر ، مانند خرابی برنامه ها یا بررسی برنامه ها ، بدتر شده است
    رقابت شما بهتر برنامه خود را بهینه کرده و / یا تجربه کاربری بهتری را ارائه داده است (مخصوصاً اگر برنامه اکثر ترافیک خود را از مجموعه کمی از کلمات کلیدی دریافت کند مرتبط است)
    برنامه شما با یک به روزرسانی الگوریتم روبرو شده است\

 

اگر هر دو برند و نام تجاری بدون مارک بیشترین افت بازدید را داشته باشند ، می تواند نشان دهد:

    شما خط مشی های Google را برای تبلیغ برنامه خود نقض کرده اید.
    عوامل بیرونی در بازی وجود دارد

برای به دست آوردن داده برای برنامه Android خود

برای به دست آوردن داده برای برنامه Android خود ، وارد حساب کنسول Google Play خود شوید.

کنسول Google Play اطلاعات زیادی را در مورد عملکرد برنامه اندرویدی شما ارائه می دهد ، با بینش های بسیار مفیدی در مورد معیارهای جذب کاربر که بر رتبه بندی فروشگاه های برنامه تأثیر می گذارد (بعداً درباره این موارد).

با این حال ، داده های خاص برای کلمات کلیدی محدود خواهند بود. کنسول Google Play کلمات کلیدی منفردی را که بیشترین بارگیری را برای برنامه شما انجام داده است به شما نشان می دهد ، اما اکثر بازدیدهای از کلمات کلیدی احتمالاً طبقه‌بندی نخواهند شد: کلمات کلیدی با دم متوسط ??و طولانی که بارگیری ایجاد می کنند ، اما بارگیری کافی را ایجاد نمی کنند تا به صورت جداگانه ظاهر شوند. کلید واژه ها. این کلمات کلیدی به عنوان "دیگر" طبقه بندی می شوند.

نمودار شما ممکن است مانند شکل زیر باشد. همین روند را برای اصطلاحات مارک دار تکرار کنید.
در بالا: نمودار بازدیدهای برنامه فروشگاه Google بدون مارک مشتری شما. تعداد بازدیدها واقعی است ، اما کلمات کلیدی بازدیدکننده داشته است که ناشناس ماندن شده است.
برای به دست آوردن داده برای برنامه IOS خود

برای به دست آوردن اطلاعات در مورد عملکرد برنامه IOS خود ، اپل دارای App Store Connect است. مانند Google Play Console ، می توانید معیارهای جذب کاربر را داشته باشید که می تواند در رتبه بندی برنامه شما تأثیر بگذارد.

با این حال ، داده های کلمات کلیدی حتی کمیاب تر از کنسول Google Play است. فقط می توانید تعداد برداشتهایی که نماد برنامه شما در فروشگاه App دریافت کرده است را مشاهده کنید. اگر در بازدیدهای برنامه Android و IOS خود شاهد افت بازدید بوده اید ، می توانید از داده های کنسول Google Play به عنوان پراکسی برای عملکرد کلمات کلیدی استفاده کنید.

اگر از یک ابزار ردیابی رتبه برنامه مانند برنامه TheTool استفاده می کنید ، می توانید تا حدودی شکاف دانش را برای کلمات کلیدی که به طور بالقوه بازدیدکننده داشته اند به برنامه شما وصل کنند ، وصل کنید.
مرحله 3: معیارهای جذب کاربر را تحلیل کنید

معیارهای جذب کاربر که زیر یک تجربه کاربری خوب دارند ، تأثیر زیادی در نحوه رتبه بندی برنامه شما و اپل و گوگل درباره این موضوع باز دارند.

Google اعلام می کند مشاوره سئو و بهینه سازی سایت که معیارهای جذب کاربر مانند خرابی برنامه ، نرخ ANR (برنامه پاسخ نمی دهد) و بررسی های ضعیف می توانند فرصتهای مواجهه با Google Play را محدود کنند.

در حالی که اپل وقتی به عنوان اطلاعاتی در مورد معیارهای نامزدی ارائه می شود ، به همان اندازه آینده گوگل نیست ، آنها اظهار داشتند که رتبه بندی ها و بررسی های برنامه ها می تواند بر دیدگاه فروشگاه های اپلیکیشن تأثیر بگذارد.

در نهایت ، اپل می خواهد اطمینان حاصل کند که برنامه های IOS تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهند ، بنابراین به احتمال زیاد آنها از یک سری معیارهای جذب کاربر اضافی برای رتبه بندی یک برنامه در فروشگاه App استفاده می کنند.

به عنوان بخشی از تحقیقات شما ، باید به این نکته توجه کنید که چگونه معیارهای تعامل کاربر زیر در دوره زمانی که شاهد افت بازدید از برنامه شما بوده اند تغییر کرده است.

    رتبه بندی برنامه
    تعداد رتبه بندی ها (رتبه بندی های جدیدتر / تازه برای Google بیشتر وزن خواهد شد)
    تعداد بارگیری ها
    نصب در مقابل حذف
    خرابی برنامه ها و برنامه پاسخ نمی دهد

می توانید داده های مربوط به معیارهای فوق را در کنسول Google Play و App Store Connect دریافت کنید ، یا ممکن است به صورت داخلی به این داده ها دسترسی داشته باشید.

حتی اگر تجزیه و تحلیل شما بینش هایی را نشان ندهد ، معیارهایی مانند رتبه بندی برنامه از تبدیل شدن تأثیر می گذارد و برنامه شما در ویژگی SERP بسته برنامه قرار می گیرد ، بنابراین به صرفه است که برای تدوین استراتژی برای بهبود این معیارها وقت صرف کنید.

یک تاکتیک ساده می تواند اطمینان حاصل شود که با سؤالات به نظرات منفی و بررسی ها پاسخ می دهید. در حقیقت ، کاربران پس از دریافت پاسخ ، امتیاز خود را به طور متوسط ??با +0.7 ستاره افزایش می دهند.

اپل چند نکته در مورد درخواست رتبه بندی و بررسی برای برنامه IOS ارائه می دهد.
به برگرداندن ترافیک برنامه خود کمک کنید
مرحله 1. از رقبای خود جاسوسی کنید
ببینید چه کسی رتبه بندی می کند

من در تلاش برای شناسایی فرصت هایی برای بهبود دید در فروشگاه برنامه ها ، من همیشه دوست دارم 5 برنامه برتر رقیب برتر را برای برخی از کلمات کلیدی بدون مارک اولویت دار مقایسه کنم.

تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که این کلمات کلیدی را در Google Play و App Store جستجو کنید و عوامل رتبه بندی در دسترس عموم را از هر لیست برنامه بگیرید. شما باید چیزی شبیه به موارد زیر داشته باشید.

 

در بالا: جدول ناشناس رقبای Google Play مشتری

از این رو ، ممکن است نشانه هایی در مورد اینکه چرا یک برنامه بالاتر از شما قرار دارد ، دریافت کنید. به عنوان مثال ، ما می بینیم که "رقیب 1" نه تنها بهترین رتبه برنامه را دارد ، اما طولانی ترین عنوان و توضیحات را دارد. شاید آنها بهتر عنوان و توضیحات خود را بهینه کرده اند؟

ما همچنین می توانیم ببینیم که رقبا که بالاتر از ما رتبه بندی می کنند ، معمولاً تعداد بیشتری از کل بررسی ها و نصب ها را دارند ، که با گفته های گوگل و اپل در رابطه با اهمیت معیارهای جذب کاربر همگام است.

با اطلاعات مقایسه بالا می توانید کمی عمیق تر حفاری کنید ، که ما را به خوبی به قسمت بعدی سوق می دهد.
زمینه های متن برنامه را بهینه کنید

کلمات کلیدی که به فیلدهای متنی اضافه می کنید می تواند تأثیر قابل توجهی در قابلیت کشف فروشگاه برنامه داشته باشد.

به عنوان بخشی از تجزیه و تحلیل خود ، باید به این موضوع توجه کنید که چگونه بهینه سازی کلمه کلیدی شما با رقبا متفاوت است و هر فرصتی را شناسایی می کند.

برای Google Play ، افزودن کلمات کلیدی به قسمتهای متن زیر می تواند در رتبه بندی تأثیر بگذارد:

    کلمات کلیدی در عنوان برنامه (50 نویسه)
    کلمات کلیدی در توضیحات برنامه (4000 کاراکتر)
    کلمات کلیدی در توضیحات کوتاه (80 نویسه)
    کلمات کلیدی در URL
    کلمات کلیدی در نام برنامه شما

وقتی صحبت از App Store می شود ، اضافه کردن کلمات کلیدی به قسمتهای متن زیر می تواند در رتبه بندی تأثیر بگذارد:

    کلمات کلیدی در عنوان برنامه (30 نویسه)
    استفاده از قسمت 100 کلمه کلیدی کاراکتر (فیلد اختصاصی 100 کاراکتر برای قرار دادن کلمات کلیدی مورد نظر برای رتبه بندی)
    کلمات کلیدی در نام برنامه شما

برای درک بهتر نحوه حفظ تاکتیکهای بهینه سازی شما ، توصیه می کنم زمینه های متن برنامه را با رقبا مقایسه کنید.

به عنوان مثال ، اگر می خواهم فرکانس کلمات کلیدی ذکر شده را در توضیحات برنامه آنها در Google Play بدانم (کلمات کلیدی در قسمت توضیحات یک عامل رتبه بندی هستند) از این رو می توانم جدول مانند جدول زیر را ایجاد کنم.

 

در بالا: جدول ناشناس رقبای Google Play مشتری

از جدول فوق می توانم ببینم که رقیب رتبه 1 (رقیب 1) نسبت به آنچه در مورد "جستجوی شغل" و "برنامه اشتغال" ذکر می کند ، بیشتر است.

در حالی که بسیاری از عواملی وجود دارد که تصمیم می گیرند موقعیتی که یک برنامه در آن قرار دارد ، می توانم استنباط کنم که برای کمک به بهبود رتبه می توان فرکانس کلمات کلیدی گفته شده را در توضیحات برنامه Google Play خود افزایش داد.

هرچند مراقب باشید: نوشتن توضیحات و عناوین غیرمعمول و کلمات کلیدی احتمالاً اثر سوء خواهد داشت

به یاد داشته باشید و همچنین برای بهینه سازی دستگاه ها ، زمینه های متنی مانند عنوان و توضیحات برنامه شما یک "تبلیغات" قانع کننده از برنامه شما برای کاربران است ...

من این روند را برای زمینه های متن دیگر تکرار می کنم تا پرده از بینش کلمات کلیدی دیگر بردارم.
مرحله 2. لیست فروشگاه خود را بهینه کنید

لیست فروشگاه شما در خانه برنامه شما در Google Play. این جایی است که کاربران می توانند در مورد برنامه شما بدانند ، بررسی ها و موارد دیگر را بخوانند. و جای تعجب آور که همه برنامه ها از ایجاد یک تجربه لیست همه جانبه در فروشگاه استفاده نمی کنند.

به نظر می رسد در حالی که گوگل به طور مستقیم اعلام نکرده است که استفاده کامل از اکثر ویژگی های لیست فروشگاه مستقیماً بر قابلیت کشف برنامه های شما تأثیر می گذارد ، عادلانه است که حدس بزنید که ممکن است در پس این مورد رتبه بندی وجود داشته باشد.

حداقل ، سرمایه گذاری در لیست فروشگاه های شما می تواند تبدیل را بهبود بخشد و حتی می توانید آزمایش های A / B را انجام دهید تا تأثیر تغییرات خود را ارزیابی کنید.

شما می توانید با افزودن پیش پرده های ویدئویی برنامه ، دارایی های خلاقانه با کیفیت ، نماد برنامه های خود ، تجربه و محتوای کلی کاربر موجود در لیست فروشگاه ها را بهبود بخشید (می خواهید نماد خود را در میان دریایی از سایر آیکون های برنامه متمایز کنید) و موارد دیگر .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید بهترین راهنمای راهنمای Google درباره ایجاد لیست اجباری فروشگاه Google Play را بخوانید.
مرحله 3. در محلی سازی سرمایه گذاری کنید

گفته می شود "جهانی فکر کنید ، محلی عمل کنید" و این قطعاً در مورد برنامه ها صادق است.

مطالعات قبلی نشان داده است که 72.4? از مصرف کنندگان جهانی ترجیح می دهند هنگام خرید آنلاین از زبان مادری خود استفاده کنند و 56.2? از مصرف کنندگان گفتند که توانایی دستیابی به اطلاعات به زبان خودشان مهمتر از قیمت است.

منطقی است. هرچه بتوانید محصول خود را برای مخاطبان خود شخصی سازی کنید ، نتایج شما بهتر خواهد بود ، بنابراین مایل اضافی را طی کرده و لیست های Google Play و App Store خود را بومی سازی کنید.

Google دارای یک چک لیست مفید برای محلی سازی در Google Play است و اپل از منابع کاملی در بین المللی کردن برنامه شما در فروشگاه App برخوردار است.
بسته شدن

افت بازدید از هر نوع باعث هشدار و وحشت می شود. امیدوارم این وبلاگ اگر بخواهید بررسی کنید که چرا ترافیک برنامه ها کاهش یافته است و همچنین فراهم کردن فرصت های آتش سوزی سریع برای بازگرداندن آن ، یک نقطه شروع خوب به شما می دهد.

اگر علاقه مند به مطالعه بیشتر در مورد ASO هستید ، توصیه می کنم راهنماهای برنامه Radar و TheTool را به ASO ، و همچنین نکات کشف برنامه جستجو از طرف Google و Apple بخوانید.