سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزندگان سئو

خواندن بین خطوط: راهنمای 3 مرحله ای برای مرور محتوای صفحه وب

    نظر

خواندن بین خطوط: راهنمای 3 مرحله ای برای مرور محتوای صفحه وب
بازاریابی محتوا | سئو در صفحه
نظرات نویسنده کاملاً خاص خود اوست (به استثنای واقعه غیر ممکن بعید خواب هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات موز نباشد.
در آموزش سئو ، مرور مطالب یک کار غیرقابل اجتناب اما بسیار مهم است. به عنوان عامل محرکی که افراد را به یک صفحه می رساند ، بهترین عمل اینگونه دیکته می کند که ما می توانیم آنچه می توانیم انجام دهیم تا اطمینان حاصل شود که کارهایی که ساعت ها و منابع خود را برای ایجاد آنها سرمایه گذاری کرده ایم ، با گذشت زمان تأثیرگذار و مرتبط است. این امر مستلزم بازگشت به برخی موارد و ارزیابی مجدد از محتوای ما برای شناسایی مناطقی است که قابل بهبود هستند.

گفته می شود ، اگر شما تا به حال یک بررسی محتوا انجام داده اید ، می دانید که این مسئله چقدر تعجب آور است. طیف گسترده ای از قالب ها و موضوعات در کنار چالش تعریف محتوای "خوب" ، انتخاب عناصر اصلی مهم را دشوار می کند. بدون وجود این مناطق تمرکز جهانی ، ممکن است در یک مورد به یک عنصر (مثلاً صدای صدا) بی توجه باشید اما در یک مورد دیگر به همان عنصر توجه ویژه می کنید.

خوشبختانه ویژگی های خاصی وجود دارد - مانند املای خوب ، چیدمان جذاب و کلمات کلیدی مربوطه - که به طور کلی با آنچه که ما "محتوای" خوب می دانیم همراه است. در این راهنمای سه مرحله ای به شما نشان می دهم که چگونه می توانید از این خصوصیات (یا عناصر ، همانطور که دوست دارم با آنها تماس بگیرم) برای تعریف مخاطب هدف خود ، عملکرد محتوای خود را با استفاده از کارت امتیازی اندازه گیری کرده و تغییرات خود را برای کیفیت ارزیابی کنید. اطمینان به عنوان بخشی از یک فرآیند بررسی که می تواند تقریباً در مورد انواع محتوا در هر صنعت اعمال شود.

مرحله 1: مخاطبان خود را بشناسید
احتمالاً مهمترین قدم ذکر شده در این پست ، دانستن خواننده هدف شما جزئیاتی را که باید پایه و اساس محتوای شما را تشکیل دهد ، شناسایی می کند. این شامل بینش در مورد هدف خواننده ، نگاه و احساس ایده آل صفحه و اهدافی که باید محتوای پیام شما برای رسیدن به آن تلاش کند.

برای رسیدن به این نکته ، ابتدا باید به این دو سؤال پاسخ دهید:

مخاطب مورد نظر من چطور است؟
چرا آنها مطالب من را می خوانند؟
مخاطب مورد نظر من چطور است؟
سؤال اول به اطلاعات دموگرافیک عمومی مانند سن ، جنس ، تحصیلات و عنوان شغلی متکی است. این چهره ای به عضو (مخاطبان) ایده آل مخاطب و نوع اطلاعاتی می دهد که به بهترین وجه مناسب آنها باشد. به عنوان مثال ، اگر هدف قرار دادن مادران در خانه در بین سنین 35 تا 40 سال با دو یا چند کودک زیر 5 سال ، می توان حدس زد که او یک برنامه شلوغ روزانه دارد ، مرتباً برای معاشرت سفر می کند و دائماً نیاز به ماندن دارد. هوشیار نسبت به فرزندان کوچکترش. بنابراین ، قطعه ای که قابل خواندن ، سریع ، آسان برای خواندن باشد و شامل تصاویر درون خطی برای کاهش خستگی چشم باشد ، بهتر از چیزی است که طولانی باشد و تمرکز بالایی داشته باشد.

چرا آنها مطالب من را می خوانند؟
هنگامی که با خواننده خود مواجه شدید ، باید به سؤال دوم پاسخ داده شود تا درک کند که خواننده از مطالب شما چه می خواهد و آیا محصول فعلی شما به طور مؤثر آن نیازها را برآورده می کند. به عنوان مثال ، مدیران ارشد شرکتهای متوسط ??و بزرگ ممکن است در حال خواندن باشند تا قبل از تصمیم گیری مهم آگاهی بیشتری کسب کنند ، در زمینه خود دانش بیشتری کسب کنند یا از اطلاعاتی که یاد می گیرند برای آموزش دیگران استفاده کنند. سایر سؤالاتی که ممکن است بخواهید سؤال کنید:

آیا آنها برای اوقات فراغت یا کار می خوانند؟
آیا آنها می خواهند این موضوع را با دوستان خود در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند؟
کجا آنها به احتمال زیاد این را می خوانند؟ در قطار؟ در خانه؟ منتظر خط در فروشگاه هستید؟
آیا آنها از بلوک های طولانی متن راحت هستند ، یا تصاویر درون خطی بهترین هستند؟
آیا آنها اطلاعات نیش نیازی را ترجیح می دهند یا از گزارش های طولانی راحت هستند؟
می توانید با استفاده از ترکیبی از منابع داخلی مانند اسکریپت های فروش و نظرسنجی ها و ابزارهای بینش مخاطبان شخص ثالث مانند Google Analytics و Facebook Audience Insights ، پاسخ های این سؤالات را پیدا کرده و اطلاعات ارزشمند جمعیت شناختی و روانی را جمع آوری کنید. با این نتایج ، اکنون باید تصویری جامع از مخاطبان خود داشته باشید و بتوانید بخش هایی از محتوای خود را که می تواند بهبود بخشد ، شروع کنید.

مرحله 2: محتوای موجود خود را جدا کنید
اکنون که می فهمید مخاطبان شما کیست ، وقت آن رسیده است که به کار واقعی بروید: ارزیابی محتوای موجود خود را. در این مرحله نیاز به جدا کردن همه چیز برای شناسایی مؤلفه هایی که باید آنها را نگه دارید ، تغییر دهید یا آنها را دور بیندازید. با این حال ، این کار می تواند بسیار چالش برانگیز باشد زیرا عملکرد اکثر مؤلفه ها - مانند صدای صدا ، طراحی و استمرار - به سادگی نمی توان در دسته های باینری مانند "خوب" یا "بد" قرار گرفت. طیفی که معقولترین سطح پیشرفت در جایی در وسط قرار می گیرد. منظور شما از این عبارت را بعداً خواهید دید ، اما یکی از موثرترین راههای ارزیابی و سنجش میزان بهینه سازی مورد نیاز این مؤلفه ها استفاده از کارت امتیازی است . این همکار صریح و قابل استفاده مجدد و کاربردی آسان توسط همکار من بن استس ایجاد شده می تواند به شما کمک کند تا به طور عینی عملکرد مطالب خود را مرور کنید.

یک کپی از مقاله ارزیابی درجه بندی مقاله تهیه کنید

توجه: کارت نمونه بردار در اینجا ، و کسی که شخصاً برای پروژه های مشابه از آن استفاده می کنم ، نسخه کاملاً تغییری در اصل است.

همانطور که مشاهده می کنید ، کارت به دو دسته نوشتن و طراحی تقسیم می شود. در زیر هر گروه ذکر شده عناصری هستند که برای ایجاد یک محتوای خوب برای جهانی مورد نیاز هستند و باید مورد بررسی قرار گیرند. به هر نقطه یک مقیاس درجه بندی اعم از 1-5 اختصاص داده می شود که 1 نمره بدترین نمره و 5 بهترین نمره را دارد.



برای استفاده ، ابتدا بخشی از صفحه خود را انتخاب کنید تا ابتدا نگاه کنید. سفارش اهمیتی ندارد ، بنابراین اینکه آیا شما ابتدا بررسی می کنید "املا و دستور زبان" یا "استمرار" به عهده شماست. در مرحله بعدی ، بر اساس عملکرد فعلی آن ، آن را بر روی یک برگه جداگانه اکسل (یا آن را مستقیماً بر روی موضوع) علامت گذاری کنید. به عنوان مثال ، اگر نسخه دارای خطاهای املایی نیست ، اما برخی از مسائل جزئی گرامر را دارد ، شما "املا و دستور زبان" را به عنوان چهار (4) رتبه بندی می کنید.





در آخر این روند را تکرار کنید تا همه عناصر درجه بندی نشوند. به یاد داشته باشید بی طرف باشید تا یک ارزیابی صادقانه ارائه دهید.

پس از اتمام کار ، به هر کلاس نگاه کنید و ببینید مقیاس در کجا قرار می گیرد. در حالت ایده آل ، هر عنصر باید نمره 4 یا بیشتر داشته باشد ، اگرچه یک نمره 5 فقط باید به صورت کم هزینه داده شود. با توجه به اظهارنظر طیف من از گذشته ، یک 5 منحصراً برای کارهای سطح بالا محفوظ است و باید کاری باشد که در آن تلاش کنیم اما معمولاً تلاش بیشتری برای دستیابی به آن انجام می دهد. درجه 4 معمولاً در بیشتر موارد بالاترین و معقولترین هدف برای دستیابی به هدف است.

درجه 3 یا پایین تر نشان می دهد فرصتی برای بهبود است و باید تغییرات مهمی انجام شود.

اگر با چندین قطعه محتوا به طور همزمان کار کنید ، می توانید از سیستم درجه بندی نیز برای کمک به اولویت بندی بار کاری خود استفاده کنید. فقط نمرات متوسط ??نوشته یا طراحی را جمع آوری کرده و مرتب سازی در مرتبه نزولی / نزولی. صفحاتی که میانگین متوسط ??آنها پایین تر است ، عملکرد ضعیف تری دارند و باید در صفحاتی که میانگین آنها بالاتر است ، اولویت بندی شوند.



شما انتخاب کنید که از این کارت امتیازی استفاده کنید یا خود را بسازید ، آنچه را مرور می کنید ، طول مقیاس درجه بندی و معیارهای مربوط به هر درجه باید متناسب با نیازهای خاص شما تنظیم شود و به ابزاری برسد که به شما در ارزیابی صادقانه مطالب خود کمک کند. در چندین برنامه

کلمات کلیدی را فراموش نکنید
با داشتن بیشتر قسمتهای محتوای شما توسط کارت امتیازی ، آخرین عنصری که باید قبل از انتقال به مرحله ویرایش بررسی کنید ، کلمات کلیدی شما هستند.

قبل از این که این کار را به سختی انجام دهم ، می دانم که قاعده کلی ایجاد محتوا این است که ابتدا تحقیق در مورد کلید واژه خود را انجام دهید. اما من فهمیدم که وقتی نوبت به بررسی می رسد ، ارزیابی کلمات کلیدی در گذشته احساس طبیعی تر می شود و این روند را نرم تر می کند. هنگامی که برای اولین بار از طریق یک صفحه اجرا می شوید ، پیش از انتخاب یک کلمه کلیدی صحیح از کلمه کلیدی به طور صحیح استفاده می کنید ، احتمالاً متوجه نقص های املایی و طراحی می شوید - چرا در ابتدا به آن جزئیات توجه نمی کنید؟

بسته به نتایج حاصل از ارزیابی مجدد مخاطبان مورد نظر و بررسی عملکرد محتوا ، متوجه یکی از دو مورد در مورد کلمات کلیدی در حال حاضر هدفمند خود خواهید شد:

آنها تحت تأثیر نتایج تحلیل های قبلی قرار نگرفته اند و نیازی به تغییر ندارند
آنها دیگر با اهداف صفحه یا نیازهای مخاطب همسویی ندارند و باید تغییر کنند
در مثال اول ، کلمات کلیدی که در ابتدا آنها را هدف قرار داده اید ، هنوز هم برای پیام محتوای شما مناسب هستند و تحقیقات دیگری لازم نیست. بنابراین ، تنها کار باقی مانده شما این است که تعیین کنید آیا کلمات کلیدی شما به طور موثری در طول صفحه استفاده می شوند یا خیر. این به معنی ارزیابی مواردی مانند برچسب عنوان ، ویژگی های alt تصویر ، URL و کپی است.

در تلاش برای پیگیری مسیر ، من به جزئیات بیشتری در مورد چگونگی بهینه سازی کلمات کلیدی نمی پردازم اما اگر کمی بینش بیشتری می خواهید ، این ارسال توسط کن لیونز یک منبع عالی است.

اگر با این حال ، کلمات کلیدی هدف شما دیگر به اهداف محتوای شما مرتبط نیستند ، قبل از انتقال به مرحله ویرایش ، باید تحقیقات کلمات کلیدی خود را دوباره انجام دهید تا اصطلاحاتی را که باید برای آنها رتبه بندی کنید مشخص کنید. برای آشنایی با تحقیق در مورد کلید واژه ها ، این فصل در راهنمای مبتدی برای SEO از منابع ارزشمند دیگری است.

مرحله 3: ارزیابی خود را ارزیابی کنید
در این مرحله بررسی اولیه شما کامل است و شما باید برای ویرایش آماده باشید.

درست است. بررسی اولیه شما

نکته جالب در مورد ارزیابی محتوا این است که هرگز به پایان نمی رسد. با ایجاد ویرایش ، تمایل دارید بیشتر و بیشتر از استراتژی اولیه خود منحرف شوید. و گرچه همیشه چیز بدی نیست ، شما باید به طور مداوم بر این تغییرات نظارت داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که در مسیر صحیح هستید تا بتوانید یک محتوای بسیار ارزشمند را ایجاد کنید.

بهترین روش ارزیابی مجدد کلیه مواد شما در موارد زیر است:

50? ویرایش ها کامل است
85? ویرایش ها کامل است
شما ویرایش را تمام کرده اید
در نمرات 50? و 85? ، ارزیابی را سریع و ساده نگه دارید. به مرور تجدید نظرهای خود بپردازید و سؤالات زیر را بپرسید:

آیا من هنوز نیاز مخاطبان هدفم را برطرف می کنم؟
آیا کلمات کلیدی هدف من به درستی یکپارچه شده اند؟
آیا من از زبان و صدای صحیح استفاده می کنم؟
آیا به نظر می رسد که اطلاعات به صورت صحیح (سلسله مراتبی) ساختار یافته است؟
اگر پاسخ شما به هر چهار سؤال "بله" است ، پس تغییرات خود را به طور مؤثر انجام داده و باید ادامه دهید. برای هر سؤالی که پاسخ دهید "نه" است ، به عقب برگردید و اصلاحات لازم را انجام دهید. مناطقی که در اینجا هدف قرار می گیرند سخت تر می شوند و نزدیک تر می شوند و اطمینان از صحت آنها در طول این مرحله باعث طولانی مدت و استرس زیادی می شود.

هنگامی که کار خود را تمام کردید و فکر می کنید آماده انتشار هستید ، یک بررسی نهایی را برای بررسی وضعیت عملکرد کلیه مؤلفه های مربوطه انجام دهید. این بدان معنی است که شما به درستی نیازهای مخاطبان خود را برطرف کرده ، کلمات کلیدی خود را بهینه کرده اید و عناصر برجسته در کارت امتیازی را بهبود بخشیده اید.

حرکت به جلو
هیچ دو بخش از مطالب یکسان نیستند ، اما این بدان معنی نیست که هیچ مشترکات مهم دیگری نیز وجود ندارد. قادر به شناسایی این شباهت ها و درک نقشی که در کلیه قالب ها و موضوعات بازی می کنند ، راهی را برای ایجاد فرایند بررسی شخصی شما برای ارزیابی مطالب ذهنی سوق می دهد.

بنابراین ، هنگامی که خود را برای انجام پروژه بعدی خود جستجو می کنید ، این مراحل را امتحان کنید و همیشه موارد زیر را در خاطر داشته باشید:

مخاطب شما همان چیزی است که شما را می سازد یا می شکند ، بنابراین آنها را خوشحال نگه دارید
کیفیت مداوم مهم است! اطمینان حاصل کنید که همه مؤلفه های محتوای شما به بهترین وجه عملکرد خود را انجام می دهند
کلمات کلیدی خود را بهینه نگه دارید و در صورت لزوم آماده تحقیقات اضافی شوید
تغییرات غیرقابل پیش بینی اتفاق می افتد. فقط به یاد داشته باشید که مراقب باشید تا خود را در مسیر نگه دارید